Pas de fumée sans feu, même sur les réseaux sociaux. Le frémissement a couru toute la journée: Twitter lancerait une nouvelle homepage centrée sur les intérêts des utilisateurs. Départ avorté, puisque ce mercredi la nouvelle une était désactivée à cause de problèmes techniques.
Après la confirmation par Twitter lui-même, le site TheNextWeb.com, et une série d’autres, ont pourtant publié un visuel de la prochaine homepage du site aux 175 millions d’utilisateurs.

L’intérêt reste pour Twitter de permettre aux utilisateurs de plutôt suivre des personnes qui partagent avec eux les mêmes centres d’intérêt, plutôt que de se baser sur ses relations pour accroître son réseau d’abonnés et d’abonnements.

Comme l’expliquait il y a quelques jours les créateurs du site, sur le blog http://blog.twitter.com, le nouveau design entend mettre en avant plus de contenu dynamique en homepage, basé sur ce dont les gens parlent et sur les principaux sujets.

Pas de date dévoilée pour le lancement, mais le nouveau look du site devrait comme à l’accoutumée se répandre progressivement.

“With the new design, we’re intentionally featuring more dynamic content on the front page, revealing a sample of who’s here, what folks are tweeting about, and the big topics that they’re discussing. The homepage now features a set of algorithmically-selected top tweets that automatically appear every few seconds. It also highlights a random sampling of suggested sources; hover over any of them to see a profile summary and their latest tweet. Trending topics now scroll across the page, allowing us to present a large set of trends using little page real estate. Hovering over some of these trends will show a description explaining why the keyword is (or has recently been) popular.

All of our recent changes embrace the notion that Twitter is not just for status updates anymore. It’s a network where information is exchanged and consumed at a rapid clip every second of the day. With so much being shared, we know that there’s something of value for everyone. People who internalize the value of Twitter understand the power of this simple medium. But it hasn’t been easy to make that value transparent or obvious for curious folks coming to Twitter for the first time.

We’ll be monitoring the data on this homepage design, and how its effects ripple out to other areas. Expect us to continually try new ideas that help users more easily discover who and what they can find on Twitter, and how they can personalize and filter the stream of rapidly flowing information.”

MAJ 06/04/2011

Selon Mashable, après plusieurs heures d’interruption, la nouvelle homepage de Twitter est de retour pour la plupart des utilisateurs.

2 Commentaires

  1. First of all I want to sayy terrific blog! I hadd a quick question in which I’d like to ask if you don’t mind.
    I was curfious to find out how you center yourself and clear your thoughts prior to writing.
    I have had difficulty clearing my mind in getting my thoughts out there.

    I truly do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are lost just trying to figure out how to begin. Any ideas or hints?
    Appreciate it!

Comments are closed.